Turbo vervangen?

In mijn Seat Alhambra ging het EPC lampje branden en dat ging gepaard met verlies aan vermogen. Na een reset ging de storing weg en was alles weer normaal. In de tussentijd heeft hetzelfde zich nog eens voorgedaan.

Bij uitlezen is er geen storing maar in de historie staat wel dat er een compressieprobleem geweest is. Het lijkt voor mij dan op het eerste gezicht iets met de turbo. Hoewel er geen rook te zien is en er ook geen overmatig olieverbruik is.

Er staat 200.000 op de teller maar ik zou de auto graag nog een 30.000km rijdende houden voor ik hem weg doe.

Ik zag dat een vervangingsturbo zo'n 1350 euro kost en als daar nog arbeid bij komt wordt het pittig. Op deze leeftijd kan ik wellicht ook wachten op andere reparaties zoals de koppeling. Is te onderzoeken in hoeverre dat op korte termijn te verwachten is? Want als dat gebeurt moet je in totaal toch aardig wat versleutelen.

Hoe staan jullie tegenover revisieturbo's of niet originele turbo's om de kosten wat te sparen? Ik hoor verhalen over Chinese "meuk" maar het is de vraag of dat bezwaarlijk is. Want de originele turbo kan ook wel in China gemaakt zijn.

Ik hoor graag wat jullie mening is.

Merk: Seat
Type: Alhambra
Bouwjaar: 2015
Brandstof: Benzine
Motorvermogen: 150
 

Stel een vraag

Staat je vraag er niet tussen? Stel de vraag dan aan een van onze experts. Alleen ANWB-leden kunnen een vraag stellen.

Wegenwacht

Onze 900 wegenwachten staan klaar om je weer op weg te helpen als je pech hebt.