Hallo, ik heb een Passat GTE Plug in Hybrid. Er is keuze tussen electrische rijden/ hybride (gecombineerd) / GTE stand (max vermogen). Echter in als je geen vermogen vraagt (stoplicht/bergafwaarts ect) stopt de benzine motor automatisch. Ik ben een beetje huiverig voor de levensduur van de turbo/motor blok.
Is het zo als de motor stopt is er ook geen smering meer is voor de turbo?
Praktijk voorbeeld: flinke bergpas met caravan; bergop flinke belasting voor motor en turbo. Bergaf vraag je geen vermogen en stopt automatisch de benzine motor. Vraag is hoe schadelijke is dit voor het voertuig.
Op forums word geadviseerd om naar de tuner te gaan en dit in de ECU aan te passen. Mijn kennis rijkt helaas niet zo diepgaand hopelijk kunt u mij hierin adviseren en wijzer te maken
Merk: Volkswagen
Type: Passat GTE
Bouwjaar: 2020
Brandstof: Hybride
Motorvermogen: 218
Turbo koeling icm start stop
ANWB helpt je verder
Onderhoud & reparatie
Alles over auto-onderdelen, hoe ze werken en wat het kost om ze te repareren.
Op zoek naar een andere auto
Honderden autotests, tips voor aankoop en het occasionplatform.
Je auto verkopen
Bepaal de waarde van je auto, waar bied je je auto te koop aan en tips om de waarde te verhogen.
Alles over autobanden
Winterbandentests en aanschaf- en onderhoudstips.