PureTech motor in Peugeot 308 SW vanaf 2016

Zoekend naar een occasion van rond de 10k, kom ik obv mijn wensen regelmatig uit op de Peugeot 308SW van na 2016 met km standen tussen de 100 en 200k. Dan verwacht ik daarmee twee jaar te rijden met 20-25.000 km/jr. Alle zorgwekkende verhalen over de PureTech motor maken me echter huiverig om voor zo'n auto te kiezen. Maar is dat wel terecht? Ook over bijv de T(F)SI (oa Audi) en de THP (oa Peugeot) en de Ecoboost (Ford) motoren lees ik soortgelijke waarschuwende verhalen. Is er dan niets goeds te koop, zou je dan denken.

Hoe onverstandig en riskant is het nou echt wanneer ik zo'n 308SW van na 2016/17 met tussen de 100 en 150.000 km koop met BOVAG-garantie (12m) en onder voorwaarde dat de distributieriem aantoonbaar recent vervangen is of alsnog vervangen wordt (inclusief bijbehorende reinigingswerkzaamheden)? Desnoods laat ik dat direct na aankoop zelf doen. En uiteraard dien ik zelf olie- en koelvloeistofniveaus regelmatig te checken en de juiste olie (welke is dat?) te gebruiken.

Benieuwd naar uw visie.

Peugeot
Stel een vraag

Staat je vraag er niet tussen? Stel de vraag dan aan een van onze experts. Alleen ANWB-leden kunnen een vraag stellen.

Wegenwacht

Onze 900 wegenwachten staan klaar om je weer op weg te helpen als je pech hebt.