Ik overweeg een Ford Puma aan te schaffen die rond de jaarwisseling ge茂mporteerd is uit Duitsland. De auto is van december 2021 en staat bij de Forddealer (Hedin). Kilometerstand ca 70.000. Ik zag dat - behoudens een stempel van een autobedrijf in Berlijn bij eerste uitgifte - er met pen 2 beurten staan ingevuld, eentje bij ca 30.000 en en eentje bij ca 60.000. Het vreemde is dat deze teksten met hetzelfde handschrift geschreven zijn, maar dat de beurten kennelijk in verschillende bedrijven zijn uitgevoerd. Hierdoor vertrouw ik het niet helemaal. Denkt u dat de Forddealer e.e.a. kan verifi毛ren via een internationaal systeem met behulp van het VIN? Ook weet ik niet of sprake is van een schade-auto. De verkoper blijft hierover op de vlakte: zijn werkgever importeert auto鈥檚 aan de lopende band. Ik zag via de RDW-site dat voor de auto bij invoer ruim 1700 euro BPM betaald is, zo鈥檔 3500 euro minder dan bij een nieuwe auto van dit type. Duidt dit op schade, of zakt de BPM in 2 jaar en 70.000 km met een dergelijk bedrag? Ik weet niet goed hoe ik hiermee verder moet gaan. De auto ziet er voor mij als leek goed uit. De verkoopprijs is ook circa 2000 euro lager dan de waardebepaling die ik via jullie website deed. Graag uw reactie.
Merk: Ford
Type: Puma
Bouwjaar: 2021
Import auto met laag BPM bedrag
ANWB helpt je verder
Onderhoud & reparatie
Alles over auto-onderdelen, hoe ze werken en wat het kost om ze te repareren.
Op zoek naar een andere auto
Honderden autotests, tips voor aankoop en het occasionplatform.
Je auto verkopen
Bepaal de waarde van je auto, waar bied je je auto te koop aan en tips om de waarde te verhogen.
Alles over autobanden
Winterbandentests en aanschaf- en onderhoudstips.