Hyundai Bluelink

Ik rijdt een Ioniq 5 en maak gebruik van de Bluelink app om bijvoorbeeld onderweg tijdens het laden vanaf afstand te kunnen zien hoe vol de auto al is. Een paar weken geleden kwan bij het opstarten van de auto ineens de mededeling dat alle gebruikersinstellingen gewist worden en daarna bleef het systeem lang in 'loading' hangen en waren vrijwel alle toetsen op het dashboard onbruikbaar. De volgende dag startte hij wel op maar was de auto terug gezet naar fabrieksinstellingen. Bij het opnieuw proberen te koppelen met de Bleulink app geeft de app een foutmelding dat er een instabiele internetverbinding met de auto is.

Na navraag bij de dealer blijkt dat Hyundai betaalde Bluelink abonnementen heeft ingevoerd en dat na afloop van de 3 jaar gratis periode er een betaald abonnement moet worden aangeschaft en dat anders de auto afgekoppeld wordt. Hyundai had dat moeten melden maar volgens de dealer is dat in veel gevallen niet gebeurd en krijgen ze per dag veel telefoontjes van klanten die hetzelfde als mij is overkomen.

Er is een email adres van Hyundai waar je je VIN nummer heen moet mailen zodat ze de SIM kaart in de auto tijdelijk weer kunnen activeren zodat je vervolgens de App weer kunt koppelen en daarna een betaald abonnement aan kan schaffen.

Ik heb al diverse mails naar dat adres gestuurd maar er komt geen enkele reactie. Ook niet ongebruikelijk volgens de dealer die hier zelf niets aan kan doen.

Ik ben vast niet de enige met dit probleem en ik vind de actie van Hyundai niet kunnen. Zeker het zonder waarschuwing en toestemming remote wissen van alle instellingen van de auto en het terug zetten naar factory default gaat over alle grenzen van het toelaatbare.

Kunnen jullie als ANWB deze zaak met Hyundai opnemen en ook onder de aandacht van alle andere Hyundai Bluelink gebruikers brengen zodat zij op tijd naar een betaald abonnement kunnen overschakelen en de app blijven gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Jurjen van der Honing
0646064633
[email protected]

Hyundai
Stel een vraag

Staat je vraag er niet tussen? Stel de vraag dan aan een van onze experts. Alleen ANWB-leden kunnen een vraag stellen.

Wegenwacht

Onze 900 wegenwachten staan klaar om je weer op weg te helpen als je pech hebt.