Een maand geleden hebben mijn vriendin en ik een Golf 7 uit 2013 gekocht met 112000 km op de teller en motorcode CMBA bij een klein autobedrijf in midden nederland voor 10700,-
De golf was voorzien van onderhoudshistorie, 2000 km eerder onderhoud gehad en nog recentelijk nagelopen door garagist. Auto is verkocht met de mededeling dat deze goed zou zijn.
Auto is verder aangeboden en gekocht zonder garantie.
Aangezien ik zelf tot voor kort monteur ben geweest en daarmee wist dat de TSI motoren van de VAG groep vaak ketting problemen en hoog olieverbruik hebben expliciet gezocht naar een Golf 7 model met het nieuwere type motor die vanaf eind 2012 gemonteerd zijn.
Na een grondige inspectie waarbij een aantal gebreken zijn hersteld door de verkoper en verder niks wees op olieverbruik de auto aangekocht.
Een aantal dagen later kregen wij de melding olie niveau laag. Uiteraard olie bijgevuld en bijgehouden qua KM wanneer de volgende melding zou zijn. Conclusie: motor verbruikt 1 liter olie op 1255km!
Nogmaals, er is niks te merken aan blauwe rook of iets anders wat duid op olie verbruik.
Naar aanleiding van dit heb ik de verkoper op de hoogte gesteld, deze adviseerde mij na overleg bij zijn garagist om het motorblok eerst te flushen. Dit zou op onze eigen kosten moeten gebeuren en gezien ikzelf mijn voertuigen onderhoud en repareer zou ik dit wel kunnen uitvoeren, maar ik ben van mening dat flushen alleen werkt ter voorkoming van dit soort problemen en niet bij al groot olie verbruik en dus  in ons geval weinig uit zou maken.
Wij denken dat ons nu een auto verkocht is met verborgen gebreken en zouden graag weten wat wij hier mee kunnen doen.
Merk: VW
Type: Golf
Bouwjaar: 2013
Brandstof: benzine
Motorvermogen: 122