Ik heb een Peugeot 2008 ALLR PT-110 D0, kenteken X, 5 jaar oud, 100.000 km gereden. Na uitzoeken waar hoog olieverbruik van de laatse tijd (1 liter per 1000 km) door kwam (olierapport gemaakt voor verbruik per 1000 km en klepdeksel vervangen als mogelijke oorzaak) blijkt dat de zuigers in het blok ingesleten zijn. Reviseren van het blok moet de oplossing zijn. Kosten meer dan 4000 euro.
Peugeot komt tegemoet door de kosten van het motorblok te nemen, blijft voor mij het arbeidsloon van 1200 euro. Na overleg met garage willen zij de helft daarvan doen, dus blijft voor mij een kostenpost van 600 euro. Het lijkt nu dat ik enorm geholpen word maar ik vind dit geen normale situatie. Dit verwacht je niet bij zo'n auto na 100.000 km. Zij zeggen: ja, komt soms voor, pech. Ik zeg: niet normaal, ik vind dat ik geen kosten behoor te hebben.
Is dit probleem bekend bij deze auto met deze motor? En moet ik deze kosten accepteren of zijn er mogelijkheden dat Peugeot dit gaat betalen? Zij vragen of ik snel iets beslis, aanbod is voor aanatal weken.
Hoog olieverbruik Peugeot 2008
ANWB helpt je verder
Onderhoud & reparatie
Alles over auto-onderdelen, hoe ze werken en wat het kost om ze te repareren.
Op zoek naar een andere auto
Honderden autotests, tips voor aankoop en het occasionplatform.
Je auto verkopen
Bepaal de waarde van je auto, waar bied je je auto te koop aan en tips om de waarde te verhogen.
Alles over autobanden
Winterbandentests en aanschaf- en onderhoudstips.