Drie maanden geleden heb ik de Berlingo gekocht met een km stand van 129.000. Als voorwaarde heb ik bedongen dat de distributieriem vervangen zou worden. Na 2000 km. gereden te hebben ging het olielampje branden en heeft de wegenwacht 2 liter olie bijgevuld. Ik ben naar de dealer gegaan en die heeft olie afgevuld tot aan de max. en na 1000 km. zou ik terugkomen.
Dat heb ik gedaan en toen is er 1,5 liter olie tot aan de max. bijgevuld met de afspraak dat ik na 1000 km terug zou komen, er is toen voor garantie een werkorder gemaakt waarbij de km-stand is genoteerd en dan zou de te nemen actie besproken worden.
Echter nu doet zich het fenomeen voor dat na 1000 km. het oliepeil op de max. blijft. De eerste keer dat ik naar de dealer ging had de werkplaatschef het vermoeden dat tijdens het vervangen van de distributieriem verzuimd was olie bij te vullen.
De auto rookt niet en rijdt prima, bovendien heb ik Bovag garantie. Het hele verhaal maakt me onzeker. Zou u een verklaring kunnen geven waarom het (hoge) olieverbruik gestopt is en kan ik door met deze auto?
Merk: Citroen
Type: Berlingo
Bouwjaar: 2017
Brandstof: Benzine
Motorvermogen: 81