Dure reparatie storing ABS/ESP/remvloeistof

VW Golf Plus 1.4 TSI automaat. Vlakbij huis gingen tegelijkertijd het rode remvloeistoflampje (knipperend, met waarschuwingstoon), het gele ABS lampje en het gele ESP lampje branden. De auto voor het huis gezet en storingsdienst van VW gebeld. Deze man constateerde dat het remvloeistofniveau prima was, maar dat "de achterremblokken veel te dun waren het was nog net niet ijzer op ijzer". Dit zou de storingslampjes kunnen verklaren. Ik kon hiermee naar de garage rijden, maar niet verder.

Bij de garage constateerden ze echter een kapotte ABS regelunit. Kosten reparatie van alleen deze regelunit 1050,- euro. Als die niet te repareren was, dan zou een nieuwe 2000,- euro kosten. Exclusief in- en uitbouw. De auto is in onderhoud bij de VW garage, laatste beurt / APK juni 2020, sindsdien 2.300 km gereden.

Een paar vragen:

  • Zijn de genoemde bedragen voor de reparatie die de garage voorstelt normaal?
  • Hoe kan er zo een groot verschil in diagnose zijn tussen de garage en de storingsmonteur?
  • Kan ik zelf de dikte van de remschoenen meten en welke dikte zouden deze minimaal moeten hebben?
Volkswagen
Stel een vraag

Staat je vraag er niet tussen? Stel de vraag dan aan een van onze experts. Alleen ANWB-leden kunnen een vraag stellen.

Wegenwacht

Onze 900 wegenwachten staan klaar om je weer op weg te helpen als je pech hebt.