Defect elektrisch opladen Volvo v60 D6

In maart 2019 hebben wij een Volvo v60 D6 twv € 18.000 bouwjaar 2013 gekocht met 6 maanden garantie. Algauw bleek dat de auto slecht oplaad. De dealer heeft van alles onderzocht en vervangen maar helaas het laadprobleem was niet verholpen. Uiteindelijk bleek dat de OCB (omvormer)vervangen moest worden. Dit is eind juli gebeurt. Gelukkig werkt het opladen sindsdien. De dealer heeft van te voren niet gecontroleerd of het opladen werkte. Uit onderzoek  is gebleken dat de vorige eigenaar de auto nooit heeft opgeladen. Wij vinden dat de dealer hierin nalatig is geweest. Wij hebben de afgelopen maanden meer kosten moeten maken voor het woon-werk verkeer. De leen-auto’s waren benzine auto’s. Wij hadden bewust een hybride diesel auto gekocht gezien de 150 km die wij per dag moeten rijden. De dealer heeft ons bijzonder slecht op de hoogte gehouden in de maanden dat we met het oplaadprobleem bezig waren. Wij hebben er zelf constant achteraan moeten gaan om te worden geïnformeerd over de voortgang. Kunnen wij de dealer aansprakelijk stellen voor de extra kosten die wij de afgelopen 4 maanden hebben moeten maken?

Stel een vraag

Staat je vraag er niet tussen? Stel de vraag dan aan een van onze experts. Alleen ANWB-leden kunnen een vraag stellen.

Wegenwacht

Onze 900 wegenwachten staan klaar om je weer op weg te helpen als je pech hebt.