Aangrijppunt van de remmen ligt te ver weg bij het bedienen van de rem

Mijn auto heeft een eigenaardig probleem met de remmen. Wanneer de rem wordt bediend is er meer kracht nodig dan gedacht om de auto stil te laten staan wanneer er van P naar D wordt geschakeld. De auto gaat dan al langzaam rijden en stopt pas wanneer het rempedaal wat dieper wordt ingetrapt.

Het rempedaal is niet harder dan anders, maar het aangrijppunt van de remmen ligt later dan voorheen. Wanneer er wordt geremd, het rempedaal weer los wordt gelaten en daarna gelijk weer wordt geremd, is het aanngrijppunt wel zoals het hoort te zijn. Wanneer er dan een paar seconden later weer geremd wordt zit het aangrijppunt van de remmen meteen weer verder weg. Wanneer en er snel pompend wordt geremd is er een bromtoon (het klinkt een beetje alsof de ABS ingrijpt, maar dan zonder het trillende pedaal of remvertraging) hoorbaar bij elke pedaalslag en ligt het aangrijppunt van de remmen nog steeds een stuk verder.

Aangezien de remmen wel gewoon goed werken wanneer er verder wordt doorgetrapt is de veiligheid niet in het geding. De remolie is onlangs al een keer ververst, dus dat zou ook het probleem niet mogen zijn. Zou dit een vacuümprobleem kunnen zijn of wellicht een versleten hoofdremcilinder of is het wellicht iets wat ik over het hoofd zie?

Stel een vraag

Staat je vraag er niet tussen? Stel de vraag dan aan een van onze experts. Alleen ANWB-leden kunnen een vraag stellen.

Wegenwacht

Onze 900 wegenwachten staan klaar om je weer op weg te helpen als je pech hebt.